Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-02-20, 17:30   #16
Joel
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Hej!

Visst kan man göra dom lite mindre kantiga om man vill men jag tyckte det blev snyggt så här. Det kan ju vara så att dom kanske är lite väl runda om man jämför med de i verkligheten, så tycker ni det eller har andra åsikter så posta gärna ett inlägg. Ju mer hjälp jag får, destå realistiskare blir lådorna. Nu har jag i alla fall uppdaterat modellen lite och så här såg det ut när jag idag satte ut ett par lådor i KMJ:

Än så länge är de inte helt klara men får jag bukt med allt så kan de nog komma i alla fall under nästa vecka. Är det någon här som är kunnig på TSM? Jag skulle gärna vilja veta lite mer om polygoner, om man vill ha dubbla polygoner, alltså en på varje sida. Hur gör man då när man sedan ska sätta textur på de polygonerna. Jag har försökt men ena sidan blir svart hur jag än gör. Trycker jag på F tangenten så blir andra sidan svart istället. Vet någon något om det här så posta ett inlägg.

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-20, 18:55   #17
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Ser mycket bra ut, Joel!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-21, 22:47   #18
Joel
Medlem

Standard

Hej!

Har ändrat bara lite i texturen så att det ser snyggare ut plus at micke321 har fixat ett fel åt mig i modellen. Har tyvärr ingen bild nu men förändringarna är inte heller stora. Jag får anse detta projekt som i det närmaste klart nu, men innan jag ev. pubilicerar någonting så ska Mazz, som ni säkert redan vet är min betatestare, få tycka till lite. Men jag rapporterar om och när den pubiliceras senare. Förresten, hur många här i forumet är intresserade av de här lådorna? Kan vara kul att veta.

/ Joel
Gammal 2004-02-22, 12:59   #19
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Ser alldeles utmärkta ut nu, tycker jag... []

Gjorde en "före och efter placering" fps-mätning med samma förutsättningar, men ingen skillnad i fps kunde märkas i det här avsnittet som redan är tungt att jobba med för datorn. Postlådor sitter ju inte allt för tätt, på många stationer blir det säkert bara ett par kanske, så jag tycker det här är optimalt.

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-22, 13:26   #20
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Och de mindre... : []

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-22, 13:50   #21
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Muhahahaha!!!! SÅ grymt snyggt, rutten är juh redan av "betal klass"![8D]

MVH Daniel

VD för UBOPGE
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-22, 16:43   #22
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Nu är de riktigt snygga lådor och jag kommer se fram emot fler objekt från din sida![]

Så vi får hoppas att du bygger vidare på fina objekt til msts och att ruttbyggarna får stor nytta av dem![][][^][]

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Msts-akuten.com - värt ett besök!
Du missar inte tävlingen msts-akuten har va, klicka här för info!!!
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-28, 21:52   #23
Joel
Medlem

Standard

Hej!

Jag kan meddela att lådorna nu finns på www.banbyggarna.com. Har ni inte redan laddat ner lådorna är det ingen idé att ni gör det heller, eftersom version 1.1 kommer snart. Där har jag ändrat litegrann i texturfilen, plus att jag komprimerat och justerat .s filerna lite. Så vänta då hellre ett tag, du behöver förresten inte den första versionen för att kunna använda den kommande uppdateringen. För alla filer inkluderar även i den kommande zip filen.

/ Joel
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:49.