![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Tack!
![]() Jo, det var 6 januari 2002 som första spadtaget på LLJ togs. I några veckor byggde jag parallellt med en rutt i Trainz och LLJ. Första arbetena på LLJ var i Landeck, som på LLJ fick heta Landbäck. Lite nya spår i stationen, ett nytt industriområde med egen bangård nere i dalen, omarbetad södra infart där tunneln slopades och en mildera lutning erhölls genom att gå runt berget istället för tunneln. Det var dom stora ombyggnadssakerna på Landbäck då. Senare i projektet hade jag stora bekymmer med att få rebuild att gå igenom och det resulterade i att ett antal tiles gick i graven, bl.a den här versionen av Landbäck. Kanske lika bra det, spårplanen var inte jättebra fungerande för bra trafik och Landbäck har ju blivit en mer frekvent trafikknut än vad originalets Landeck hade. Så här kunde det se ut i Landbäck 28 januari 2002: ![]() ![]() |
![]() |
![]() |