![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Beroende vad det är för ett objekt och vad som skall vara synligt från bestämda avstånd brukar avgöra för min del vad man kan ta bort, t.ex. skorsten eller knutar, balkar mm behöver inte vara synligt från t.ex. 500 meters avstånd, det sparar många polygoner.
Jag brukar ha allt synligt upp till c:a 80 meter och sedan "plockar jag bort" polygoner på detaljer ju längre bort man kommer från objektet (ganska logiskt), på vissa objekt kan man "rensa" ordentligt på det längsta avståndet. Sedan bestämmer också typen av objekt, det antal LOD-nivåer man vill ha (fyra är vanligt). Exempelbild på mitt första objekt (som jag skulle behöva göra om lite ang. LOD)... ![]() Ps. Har tyvärr ingen större erfarenhet med LOD i Gmax, bara i TSM... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ritning som underlag ? (Gmax) | sjonas | Off-topic | 6 | 2006-01-07 11:29 |
Gmax info | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-05-31 16:56 |
GMAX registrering, hur får man det? | Pelle E | Off-topic | 3 | 2003-03-14 08:03 |
Gmax Problem | lan | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2002-11-27 16:30 |
Lyckats fått in min V5:a i GMax!!! | Zzarr | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2002-10-22 01:33 |