![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Vi kanske borde skippa ev. jämförelse mellan msts och trainz i den här tråden för att slippa tråkiga motsättningar.
Eftersom SST är tänkt för utbildning och forskning är det inte fråga om att göra den mest "flashiga" simulatorn eller en simulator med finesser som är hämtade från sim-X eller Sim-Y. För att skapa rutter används data från Banverkets databas (har för mig detta står i början av tråden). Varför jämförelser med msts eller trainz är tämligen onödiga. Sättet att skapa rutter när man använder data ur BVs databas gör att det kommer bli en helt annan sorts "rutteditor". Att de kommer göra en "allmän rutteditor" för oss vanliga spelare ser jag som föga troligt. Dessutom kommer det inte läggas någon kraft på detta att utveckla en editor för ruttskapade. Jimmy skriver i början av tråden att det är något som ev. kan komma om ett par år. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Press release - Trainz Railroad Simulator 2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 31 | 2003-05-23 10:51 |
OL_Skyltpaket Nr1 - KLart för release! | Olaf Lindström | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 9 | 2003-03-24 08:53 |
VHJ närmar sig release | Banbyggarna | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 56 | 2002-10-05 06:08 |
Mafia mkt nära release | Kvarne | Off-topic | 19 | 2002-09-06 11:01 |