![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Håller sakta på att fortsätta med Göteborgs-projektet...
Tänkte SP2-anpassa och bygga färdigt Göteborg C, men det var lite svårare än jag trodde. Jag skulle behöva tips på hur man kan sätta upp stations triggrarna i Gmax så att de täcker spåren utan att överlappa varandra, trots olika spårlängder, perrongbredder och spår med olika radier? Gärna lite tips även om hur man kan koda triggrarna i stations-scriptet på ett smart sätt. Aurans sp2-tutorial exempel är för enkla för att kunna hjälpa här. Har också hört att man kan ha max 8 spår per station (max 16 passenger queues), medan Göteborg C har 16... Nån som har en lösning på detta, eller måste jag dela stationen i två? /Henrik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej.
Det bästa lösningen är nog att ha en "station" per platform, dvs inte bygga hela GBG som ett object, om du inte har väldigt speciella skäl för det. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Ja kanske det, då räcker det väl med en stor trigger per spår - eftersom de olika stationsobjekten inte kan störa varandra? Det är ju även bra för lod-modelleringen med separata perronger.
Fast det blir ganska besvärligt att placera och uppdatera dem i surveyor, och "drive to" kommandot skulle ju bli fullklottrat med 16 destinationer istället för en destination med 16 spår. Finns det något sätt att gruppera och skapa submenyer där? Kan man göra en station/industri som refererar/hämtar de 16 enskilda stationerna? Frågan kanske hör hemma i script-forumet nu istället ![]() /Henrik |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! | ghost | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-05-12 19:06 |
Får ja ingen hjälp får det bli så här...[Och nu bl | prymikom | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 24 | 2003-01-03 18:18 |
Hjälp! Ett säkerhetsproblem | t_jons | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-10-24 00:38 |
Hjälp! [Hur lägga in medelanderutor i AE? | niofem | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-10-16 19:59 |
Hjälp mig finna denna rälsbuss. | Trigger | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-07-13 00:38 |