![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
![]()
Om man med starkast menar antal kW så kanske inte T46 är stark, men räknar man med startdragkraften så är den riktigt stark. En T44 har 220kN och en T46 420kN, det är en stor skillnad trots lika stark dieselmotor.
T44 - 220kN T46 - 420kN T66 - 409kN T43 - 210kN och som jämförelse några ellok Rc 2 - 260 kN Ma - 325/375kN El.16 - 328 kN Dm3 - 940kN IORE - 1200kN Källa ovan är delvis http://www.railfaneurope.net/ Så för att få svar på din fråga man måste definiera vad som menas med kraftigast, antalet kW eller startdragkraften, och inom vilket användningsområde loket är tänkt för? ![]() Roger |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nu har jag också en kamera! JIPPII! | DJ Clinton | Off-topic | 11 | 2004-02-15 12:47 |
Nu har jag också en Digitalkamera! | Pson | Off-topic | 14 | 2002-10-10 08:48 |
T44 blå online också... | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2002-10-08 18:53 |
SJ Ellok F, kommer det till msts också? | Hawk | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 9 | 2002-08-12 19:35 |