![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
STW-member
|
![]()
Se det tar sig
![]() ja att göra en box o ta bort alla sidor utom två är vad jag brukar göra oxå. En detalj i din .texture.txt fil, ändra tile=st till tile=none så kan du inte få texturblödningar pga upprepning som jag skrivit om förr. tile=st är egentligen bara till för om man upprepar texturen över ett plane åt något håll och det är pga av det som man ibland kan se en rand i ovankant på backdrops tex där nederdelen blöder över till ovankanten. Detta gäller inte bara texturer med alpha map utan alla texturer, så upprepas inte texturen använd tile=none ![]() /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Tack för tipset Tomas, ett mycket värdefullt sådant dessutom
![]() Just texturering är nog det jag upplever som knöligast i gMax.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |