![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Jag undrar varför byte dom på halv-väg
t.ex Tåg är från Stockholm och åka mot Göteborg men tågmäster/kondtukör byte i Hallsberg.. Varför gjort dom så? Bättre att konduktör/tågmäster åka hela färd tycker jag verkligen! |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Nu vet jag inte säkert, men en tanke är ju att de åker halva vägen och byter för att vara hemma när de slutar sitt arbete! ![]() Likadant med bussförarna här nere, de byter förarna på halva vägen för att vara hemma efter sitt arbetspass! ![]() Kan man fråga varför du tycker att det är bättre att de åker med hela vägen, gör inte mig någon skillnad! |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
för att tjuv-åka har chans åka med samtiga som konduktör byte då kondukör vet inte vilka som har/köpte tågbiljett
Kondtukör gå bara förbi utan upptäcka dom som är tjuvåka... SJ förlorat penga på den sätt...jaja synd om SJ... |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Det är nog en sådan sak som "ska" göras i teorin, men inte görs den i praktiken!?
![]() Tänk att det är bra att det görs efter Cst på sträckan Gä-Cst-Lp, det är ju inte dåligt det! ![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Man kontrollerar inte samtligas biljetter efter avgång Uppsala, det vet jag. Händer att du pratar i nattmössan ibland, DJ Clinton
![]()
#9 |
Medlem
|
![]()
EHm..
Jag har aldrig blivit kontrollerad mer än en gång! Visst går tågmästaren en gång till genom tåget strax efter Uppsala ofta, men de kontrollerar inga biljetter, bortsett från nypåstigna. Men det är ju samma sak efter Tierp och Arlanda också...
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Men varför i helvete skriver du då? |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Crippa visa respekt. Skriv inget dum besvarning. Spammar du
igen eller hämnas du bara för att tilltala aggresivt? Det är inte tillåtet att skriva fula ord till en person i det här inlägget! ![]() blir irriterad? Försök skärpa dej normalt som vi andra. Du måste ha läst reglerna grabben? ![]() ![]()