![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Har de sagt något om att man ska kunna bygga eget till simulatorn?
__________________
Mvh Erik.H |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
för att göra er besvikna så är det troligaste att det inte är ifrån spelet. "Wallpapers" (bakgrundsbilder) som kommer ut på spelets hemsida brukar alltid (med fåtalet undantag) vara gjorda utan spelet, så det är alltså ett företag som har gjort dessa
för att ta ett exempel (från trainz) kolla på denna bild http://www.auran.com/trainz/wallpape...ass43_1024.jpg, ser det ut så i spelet? nej men det liknar nästans spelet förutom vissa detaljer, så det är mycket möjligt att man har haft en bild att utgått ifrån, men sedan "hottat" upp den. men det kan annars bli trevligt med fler tågsimulatorer (så länge de liknar trainz/msts dvs. du kan bygga eget på ett ganska enkelt sätt, köra som du vill, mm) EA har ingen som helst information om spelet på deras hemsidor iaf... så det återsår att se... edit: hittade ett pressmeddelande (http://www.kuju.com/news/news_railsi...t_230605.htm): "RAIL SIMULATOR* will offer the opportunity for players to take charge of steam, diesel and electric trains on real routes in the UK and Germany. Challenging and fun gameplay will even enable players to design their own ideal journey routes." * working title only Så nu vet man var det handlar om, ett spel med riktiga banor i England och Tyskland ![]() ![]()
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2005-07-09 klockan 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Vad är det för fel med riktiga banor i england och tyskland då? Bara upplägget blir som MSTS med aktiviteter (eller i alla fall möjlighet till det) så är det lugnt!
![]()
__________________
Med vänliga Hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
![]() vad du menar med att ett företag gjort bilden förstår jag inte alls... Ja, att Kuju är ett företag förstår jag, men hur menar du? Rutter från England och Tyskland... Ja, vad hade du väntat dig, Stockholm - Göteborg?? ![]() den som lever får se... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
nä, jag ville inte ha stockholm göteborg, utan hela stambanan :P
tror det skulle vara lite roligare om dom tex kunde sammanfogad de större stäckorna i europa, tex. london > paris > berlin > osv. att ett utomstående företag gjort bilden. menade att wallpapers är oftast modiferde bilder som företaget (som utveklar spelet) vill skryta med medans screeshots är bilder direkt ifrån spelet
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Hej!
Att banorna som ska vara med är från Tyskland och England gör väl inget. Som sagt bara det funkar liknande som Msts så blir det nog kalas. ![]() Wallpapers brukar väl vara tillfixade av företaget som gör spelet. Lite konstigt om dom måste anlita ett annat företag för att få en fin wallpaper. ![]()
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Jobba i England?
http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?t=43748 Kuju är ute på forumet och söker kandidat för att jobba med den nya simulatorn. Kanske inte så många här i Sverige som kanske kvalificerar sig, med tanke på behoven att kunna tysk och engelsk järnvägsverklighet... Men, iallafall skoj att läsa in sig mellan raderna i kravbilden på en sån här tjänst. Nog tycker jag det ser ut som om Kuju satsar ordentligt på att det här ska bli en bra simulator ändå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Lite om hur Kuju:s simulator finansieras, för den som är intresserad av det:
http://www.gamasutra.com/php-bin/new...php?story=6015 Intressant då, om jag tolkar det rätt, är att EA alltså inte har så stor ägande-del i simulatorn, eftersomn den finansieras från annat håll, utan EA är allierad för distrubitionen. Kanske ger det då dämpande effekt av de negativa sidor som berörts tidigare när EA varit involverad. I så fall, ganska smart modell, till nytta för oss användare... Senast redigerad av Mazz den 2005-07-26 klockan 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Nybro - Kalmar län
Inlägg: 91
|
![]()
Hej
Uktrainsim har ännu en gång varit på besök hos Kuju. Läs om besöket här: http://www.uktrainsim.com/index.php?form_reader=kuju2 mvh. Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Tack Håkan för denna "heads-up"!
![]() Låter väldigt bra, det mesta som stod i artikeln. Det låter dessutom som om dom faktiskt har kommit en god bit på väg, med tanke på vad Matt beskrev för olika saker som demonstrerades... Gillar starkt det han beskrev om spårläggning, låter lätt som en plätt... Samt att det kommer vara minimalt med meckande i text-filer... Hu, 2006 kommer bli ett intressant år, både i sim och fullskala... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Ja det var som sagt en läsvärd och spännande rapport.
XML-stöd borgar väl för att vi kommer se ett antal olika editorer tämligen snabbt när simulatorn finns ute eftersom XML är så pass utbrett. Likaså måste jag hålla med Mazz att det låter nästan för enkelt att lägga spår. Vi kanske får se hela LLJ uppbyggd i KRS ![]() Det värsta som kan hända är väl att KRS släpps den 8 sept ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Hihi... LLJ i KRS, ja vem vet...
![]() Lite mer intressant information här, där Matt har svarat på en del kommentarer i forumet: http://forums.uktrainsim.com/viewtop...6c23fe3#594733 Spårläggningen låter ju i beskrivningen som den tar det bästa från 2 världar... Hantering av skuggor låter likaväl lovande, en viktig detalj tycker jag... Nä, mazz, sluta drömma nu och tillbaka till modelleringen å försök få hjulen o rulla istället... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Ser ju väldigt lovande ut detta faktiskt!
Nyckeln till framgång hos "den stora massan" är nog just enkel spårläggning och rutt/världbygge. Blir det sen en skapligt öppen simulator med xml och möjligheter att skapa/skripta egna signalsystem osv så kan det bli riktigt bra. Modern grafikmotor med dynamiskt ljus har ju saknats länge hos tågsim, jämför med de flesta FPS-spel senaste åren. Kanske 2006 blir riktigt kul i tågsimvärlden ändå ![]() Något jag inte hört ett dugg om men som jag personligen skulle sakna är: 1. Möjlighet att schemalägga/scripta ett antal AI-tåg att köra automatiskt samtidigt som en själv. 2. Lastning/lossning av gods. Dom två sakerna är nog det jag skulle sakna mest ifrån trainz-världen om det inte kommer i Kuju.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |