![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
![]() Hoppas ni inte ser detta som kritik mot er, jag bara försöker hjälpa till. Är ju omöjligt att veta sånt här innan. Ett ännu galnare fel som ofta dyker upp är om någon glömt att ta bort en extra fil, tex en textur som inte används. Då flaggas objektet direkt som broken tills man raderat extrafilerna! Och TRS klagar varje gång man öppnar en karta med det objektet... Bra är dock att man enkelt kan lista vilket objekt på en karta det är som orsakar felet. Jag kommer nog att "reparera" efterhand som man använder sakerna istället för annars blir det hur mycket som helst.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
klart vi inte ser det som kritik, bara bra du belyser vad du hittar. Samma sak upprepar sig för varje ny Trainz version... auran gör det striktare och striktare med hur configar och foldrar ska se ut och det orsakar alltid en massa problem, men man får nog ut ett stabilare trainz i slutändan ändå. Men det man hoppas på är ju att auran lär sig inför RSP och även de som gör saker till trainz att följa CCG till punkt och pricka, det slarvas nått otroligt när det gäller configar m.m. vilket ju inte är Aurans fel.
/Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Det vore bra om vi även i fortsättningen kunde samla ev. fel i denna tråd för då blir det betydligt enklare att skriva ett dokument som beskriver hur man åtgärdar de ev. fel som kan uppstå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Märkte ett fel på mitt eget material med nu.
Tydligen har man ändrat på något när det gäller infogning av en mesh i en annan eller så har jag gjort fel från början. Den lilla safblandaren på nån av mina kranar visas bara som animationen, själva meshen laddas inte. Coronan lyser dessutom mycket svagare än i 2004. Ingen aning varför så man får väl se om CCG dyker upp nån gång. Jag har infogat den typ såhär: Kod:
saftbl-0 { mesh "saftbl_anim/saftbl_anim.im" att "a.saftbl0" att-parent "default" anim "saftbl_anim/anim.kin" auto-create 1 animation-loop-speed 1 effects { cor0 { kind "corona" att "a.corona0" directional 1 } } } Ingen större förlust iofs ![]()
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Ett fel på texturen på tom-sa's korsningar. Bara på dem med trafikljus.
Felmeddelandet CMP ger: Kod:
Warning: Texture 'asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/swe_road_mod1_fodgænger.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'content 4bckk6kn1037/Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra.im'. Make sure the file is present in the working directory. Warning: Texture 'asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/swe_road_mod1_fodgænger.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'content 4bckk6kn1037\Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra\Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra.im'. Make sure the file is present in the working directory. Error: The tag 'as-is"' is not permitted within this container. (Container type 'mocrossing') Error: Unable to load animation file 'content 4bckk6kn1037/Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra/anim.kin' (no resource). Error: Unable to load animation file 'content 4bckk6kn1037\Asphalt_1_8m_sidewalkboth_t_zebra\anim.kin' (no resource).
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
|
![]()
hm de där felen du posta i denna tråden om spåren, enlength, repeats m.m. skulle kunna orsaka problem om de har fel värden. Om någon luskar ut vilka tags som krävs och vad de betyder skulle jag kunna uppdatera mina configar och släppa ny version (om det löser problemet).
/Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Har hittat en sak till tror jag.
Den dynamiska hastighetstavlan till växlar, skall man inte ha en inställning för vilken växel den skall "titta på"? Jag får endast 3 val i html-rutan: - Växeltyp - Hastighet 1 - Hastighet 2 När jag placerat ut en sådan och lägger om någon växel på banan så får man ett skriptfel, se nedan. Har provat att döpa växlar osv men kan ändå inte få något val. - Angående spåren: Någon som vet om uncached_alphas 1 kan påverka prestandan negativt så man får det ryck jag upplever vid laddning av en ny spårbit efter nästa splinepunkt?
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |