![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]() Citat:
Jag kan kolla i TRS2006 för där kan man öppna även de inbyggda filerna, bara ge mig ett kuid. Antar att engine data är stort sett samma.
__________________
/MVH Patrik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 296
|
![]()
Tack Deskgrunt! Det är ATSF Chair Car. Men jag såg nu någonting häpnadsväckande, TRS har för lång tilläggstid :$. Jag tog tid (på application) på rc4:an med 6 vagnar och då tog det 9 sekunder från att jag hade tryckt på tangenten till att det slutat pysa och det stod noll (nästan) i flow.
Är detta tilläggstiden eller tar jag tid på fel sätt? Om tilläggstiden är för lång, och man fixar den, så kommer man att behöva sänka bromskraften och då blir förhoppningsvis inbromsningen mjuk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Här är hela config.txt för den engginespec som vagnen använder (default_wagon):
Kod:
kuid <kuid:-1:42004201> kind "engine" rem "Default Wagon Generic" flowsize { scale 1 trainbrakepipe 200000 epreservoirpipe 0.1 no3pipe 0.1 no4pipe 0.1 auxreservoirvent 0.1 auxreservoir_no3 0.1 auxreservoir_trainbrakepipe 0.1 autobrakecylindervent 0.1 auxreservoir_autobrakecylinder 0.1 equaliser_mainreservoir 0.1 equaliservent 0.1 equaliserventhandleoff 0.1 equaliserventemergency 0.1 no3pipevent 0.1 no3pipe_mainreservoir 0.1 compressor 0 trainbrakepipe_reservoir 1 trainbrakepipevent 0.06 no3pipe_autobrakecylinder 0.1 epreservoirpipe_autobrakecylinder 0.1 mainreservoir_ep 0.1 vacuumbrakepipe 0.1 vacuumbrakepipereleasevent 0.1 vacuumbrakepipevent 0.1 vacuumbrakereservoir_vacuumbrakepipe 0.1 vacuumbrakecylinder_vacuumbrakepipe 0.1 highspeedexhauster_vacuumbrakepipe 0.1 } volume { scale 1 trainbrakepipe 0.2 epreservoirpipe 0.2 no3pipe 0 no4pipe 0 auxreservoir 0.0384678 autobrakecylinder 0.00969387 vacuumbrakepipe 0 vacuumbrakereservoir 0 vacuumbrakecylinder 0 mainreservoir 0 equaliser 0 independantbrakecylinder 0 } pressure { scale 1 compressor 0 mainreservoir 0 highspeedexhauster 0 brakepipe 0.00736041 brakeinitial 0.0059052 brakefull 0.0044992 indbrakefull 0.005075 trainbrakepipe_start 0.00553261 epreservoirpipe_start 0.00553261 no3pipe_start 0 no4pipe_start 0 auxreservoir_start 0.00553261 autobrakecylinder_start 0.00560291 vacuumbrakepipe_start 0 vacuumbrakereservoir_start 0 vacuumbrakecylinder_start 0 mainreservoir_start 0.00946941 equaliser_start 0.00553261 independantbrakecylinder_start 0.00560291 } mass { scale 1 fuel 0 } motor { resistance 0 maxvoltage 0 maxspeed 0 max-accel 3500 max-decel 9000 axle-count 4 surface-area 150 moving-friction-coefficient 0.08 air-drag-coefficient 0.0005 } asset-filename "default_wagon"
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 18
|
![]()
Ursäkta ett litet inlägg, men det ni menar med 7s tilläggstid, är det tiden det tar från det att man drar i spaken/trycker på knappen tills dess att bromsen ligger på helt och att tåget börjar retardera innan det gått 7s, eller förblir hastigheten helt oförändrad i 7s? Själv misstänker jag det tidigare och tycker med fakta från tidigare inlägg att det verkar vara mycket svårt att köra tåg i verkligheten och beundrar er lokförare som kan få det att stanna så precist vid U-tavlorna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
![]() Citat:
![]()
__________________
![]() M.v.h Rojje |
|
![]() |
![]() |