![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Tomas. Tror att jag har lovat dig för mycket angående stolpen. Svårare än vad jag trodde att det skulle vara, att hitta någon/några. Hittade i alla fall ett par stycken och det är ungefär samma som Mixerboy har hittat. Tyvärr hade jag samma problem att komma nära inpå. In zoomat från ca: 25-30 meter på högsta upplösning (Gud vad jag vill ha en ny kamera). Bilderna utklippta från orginalbilderna utan någon förminskning, så några större bilder kan jag inte få fram. Bilderna är tagna nere vid Hagalundsdepån (baksidan mot Sjövägen) om nu någon annan har möjlighet att komma närmare dessa inom området. EDIT: Bara en nyfiken fråga. När lyser lampan och hur är växeln lagd då.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2005-09-23 klockan 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
inte så dåliga bilder Bengan, lyckat att få med den tända lampan oxå.
Jo det är som så att när lampan lyser på stolpen är växeln lokalt frigiven och kan läggas om på plats med de två knapparna på stolpen (varför det nu ska behövas två, en skulle gått lika bra). När en knapp trycks in så slocknar lampan medans växeln läggs om, lampan tänds sedan igen. /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Har bilder på en annan verison också...om du vill ha dem?
![]() |
#4 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Tomas: Kommer det att låta nått slags motorljud när Auto-växeln ändras som det gör på riktigt, menar inte den med det gul-röda handtaget utan den gula versionen?!