![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
det mesta inom rockvärlden är det som gäller för mig, därav mitt namn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Sparkfot: Hur många gånger har du lyssnat på Mozarts Requiem? Måste vara en väldans massa gånger eftersom du finner den uttjatad... ? och vidare hur många gånger har du hört Mozarts mässa i C-moll (Grosse Messe)? Måste vara en massa där också eftersom du finner den uttjatad... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Dropkick Murphys
Turbonegro Supersuckers Nashville Pussy Maiden Ozzy Ramones Misfits Lars Fredriksen Asta Kask Charta77 Johnny Cash Gluecifer ... med många flera. Mest metal och punk med andra ord. mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2006-03-21 klockan 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Medlem
|
![]() Citat:
DJTimboy: Vad menar du med huvudvärk? Den som får huvudvärk av t.ex. "song without words" av L. Larsen är nog ganska överkänslig. Jag rekommenderar att testa. Sparkfot: marschmusik, om du menar med mässingsorkester osv. klassas det som "klassisk" musik, undergenre marschmusik. Sedan undrar jag vad "alla andra bra anledningar" är för dig? För alla som vill höra vad RIKTIG musik är; köp en orgelskiva med Bach och NJUT!
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Fredrik Det var bara min åsikt om klassik musik, Alla måste jue få resonera hur dom själva vill utan att bli påhoppade.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Admin & STW-member
|
![]()
Klart att man få ha åsikter.
Jag har dock en fundering som jag inte blir klok på... du får gärna förklara hur något kan vara urtjatat utan att man lyssnat på t.ex nämda exempel (för jag tar förgivet att du inte hört de stycken jag nämde) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det som jag lyssnar mest på NU är:
Joddla Med Siv Nightwish Rammstein Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
50/60/70/80-tals musik, och det som finns på MP3:n m.m.
![]() |
#28 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Jag har tänkt på en sak nu när vi har ämnet uppe eller nästan iaf.
Jag lyssnar en del på Howard Shore, för er som inte vet är det han som gjort musiken till Sagan om ringen. Vad klassas den musiken som förutom Soundtrack? Jag är inte så jätte hemma på klassiskt men man har ju hört en del. Inget jag lyssnar på regelbundet men det är inget Dåligt med klassiskt heller! Men kan denna musik klassas som någon form av klassiskt?
![]() |
#30 |
Admin & STW-member
|
![]()
Bra fråga Basse.
Jag har soundtracken från en del filmer och det är ofta mycket bra och behaglig musik. Musiken i Sagan om ringen-filmerna är väldigt bra. I filmen Black Hawk down finns en oerhört bra låt (Gortoz A Ran-J'Attends)
...är några som ligger bakom kanonmusik i många storfilmer. |
![]() |
![]() |