![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
- Hans Pursche har ju tidigare gjort ett ordentligt jobb med att lägga om spåren, så att de kraftigaste stigningarna nu är borta. - Linjespårens växlar är utbytta av Hans till mjukare radier. - Jag kommer att "försvenska" bangårdarna, då spårplanen i nuvarande tappning är ganska amerikansk. Inga stora ingrepp dock, rutten ska ut innan KRS är här. ![]() - Xtracks-baserat självklart. All signalering och hastighetssättning är helt ny och har inga kopplingar med "ur-JBJ". Viss spårläggning justeras för att bättre passa svensk signalsättning och trafik enligt svensk modell. Jag tror inte att vi klarar att helt lägga "reglementsenliga" kurvradier, men i stort så ska jag lägga ner en hel del tankearbete för att få rimliga och stabila hastighetssättningar, med inte allt för många överträdelser. Nåra blir det säkert, men det får ni stå ut med... ![]() Arbetet kommer inte starta riktigt än, då dels jag ska ta tag i en del 3D-projekt som ska bli klara och dels ska vi ju lägga upp Morvan-rutten a la Hawk. Sen är det ju sommar o sol dessutom, så det finns annat än tågsim... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 283
|
![]()
Låter skitbra!
Mycket snyggt, som vanligt när Hawk och Mazz är inblandade... ![]()
__________________
/ jimsom |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det låter helt lysande tycker jag. /Magnus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
Inlägg: n/a
|
![]()
Kul nyheter, ger er all lycka i världen att det blir en "återrelease av "JBJ" fast i denna tappning som "JBJ 2"
|
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
Ort: ,Ängelholm , Sweden.
Inlägg: 539
|
![]()
Hej Hawk och Mazz!
Det var som sjutton ![]() ![]() Det var glädjande nyheter man läser ![]() ![]() Snygga bilder ![]() Lycka till och ha det gott. Till er alla på forumet,Ha en Trevlig Sommar. ![]() ![]() Mvh. Traingoal |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
![]() Har testbyggt lite på JBJ2 ![]() Lite mer som "Morvan" efter linjen, tätare vegetation. Bara ett experiment
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Fint att ni gett er på JBJ 2 igen. Supersnygga bilder!
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]() ![]() Några fler bilder... ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
![]() Tror du ska låta experimentet övergå till permanent... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
Inlägg: n/a
|
![]()
Snyggt med mera växtlighet.
För att alla skall få flashbacks, så kan jag ju tala om att det tråkigaste med gamla JBJ var att tisdvis såg det ut som om man körde på en berghäll, i synnerhet mellan Ersbenning och Säringe samt området runt Svartsjöliden. Hoppas på mer variuernade växtlighet på JBJ 2. Och ett önskvärt tips angående signalsättningen: Sätt INTE två huvudsignaler efter varann, hur många minns "Kör 40" och sedan "Stopp" när man körde från ett enkelspår in på dubbelspåret. Låt enkelspårsträckorna vara "fria", d v s signalreglerade endast vid enkelspårens utfart och infart, så att man inte står "nos" mot "nos" någonstans i JBJs vildmark. Det var bara en liten reflektion , men keep up the good work ![]() |
![]() |