![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Aha, jag gissar att du lägger til slipers på fel textur, därav att det blir dubbelt eller saknas... Jag har själv inte läst på vilka texturer som bär vad, än.. Här finns en sammanställning över vad de olika texturerna används till:
http://www.3dtrains.com/forums/index.php?showtopic=8457 Det ser ut som om det saknas höjd på sliperserna, det är inte så at du har tappat en alfa i översta texturlagret, dvs att du maskar bort den undre texturen? Funderar Mazz... EDIT: Vid lite mer fundering, så undrar jag om det inte är tvärtom, du har lagt till makadam på den översta texturen, som bara ska innehålla toppen av slipersen, resten bortmaskat med alfa. Det ska ju upplevas som tjocklek på slipersen, men det ser ut som om dina nu är platta som originalspår... tror det är nånstans där som bekymret ligger... Citat:
![]() Närå, du är ju en riktigt rejäl bit på väg, det ska nog gå... ![]() ![]() Senast redigerad av Rogge den 2006-07-22 klockan 16:43. |
|
![]() |
![]() |