![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Nybörjare
Reg.datum: Jul 2004
|
![]()
Hur startar man ett tågbolag.
Är det enkelt eller är det svårt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Det är ganska lätt tyckte jag när jag började, och så lär man sig mycket på
vägen! Det vore jättekul om du startade ett bolag, eftersom det inte finns speciellt många. Först behöver du nog helst en hemsida där du kan redovisa linjer, tåg, tidtabeller, etc. Sedan måste du ha en rutt / linje som du kör på, och även några tåg såklart! Om du behöver lite hjälp kan jag hjälpa dig mer via Mail eller MSN. Lycka till!
![]() |
#3 | |
Nybörjare
|
![]() Citat:
Behöver man inte måla om lok eller motor/personvagnar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Inte är man tvungen att måla om tåg... Se på Byggare Bob´s bolag: http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=10586
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Kan man starta ett bolag på någon annans rutt tex Kmj?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Du bestämmer helt själv vilken rutt du vill köra på.
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kan ju vara skoj för ett annat bolag och få lite konkurrens!? Om inte annat, så blir nog resenärerna glada av ett priskrig...
Skulle varit kul med ett bolag för trafiken på Inlandsbanan. På den kan man ju möta både Y1or, ångtåget (i Arvidsjaur) och snart Grand Nordic...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2005-12-27 klockan 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Har ni några förslag på vad ens bolag kan heta?
Och hur vet man vad som är ledigt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citat:
Det finns inget som säger att någon har ensamrätt på en rutt, så i praktiken så kan du starta ett bolag på vilken rutt du vill (och har rutten/materialet för...). Namnförslag är jag dock lite dålig på, men titta runt i de mycket äldre trådarna i "Virtuella tågbolag", som du når genom att välja "show posts" från "början"! Så kan du ju kanske få egna namnidéer. ![]() Titta gärna in på de virtuella bolagens hemsidor, där brukar oftast det finnas en hel del idéer på hur en hemsida för det virtuella bolaget kan se ut! Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-12-27 klockan 16:18. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybörjare
|
![]()
Finns det nåt bolag på JBJ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Mej veterligt så finns det inget "aktivt" bolag på JBJ.
Har även tittat igenom "äldre trådar" och kan inte hitta något aktivt bolag som kör på JBJ, så det borde inte vara några problem. Lycka till ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Jag har kommit på vad mitt bolag ska heta: Nordic Train!
![]() Någon som vet en bra sida där man kan göra sina egna hemsidor lätt och billigt(helst gratis).? Senast redigerad av Sparkfot den 2005-12-28 klockan 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nybörjare
|
![]()
Varför inte HTML-dokument.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
|
![]()
På: http://www.msn.se/services/services_webbg/default.asp kan man skapa sig en egen hemsida gratis. Dessvärre blir den väldigt enkel och man kan inte styra så mycket hur den ska se ut...men den är lätt att göra.
Har du inte egen plats som följde med abonemanget? Då kan du enkelt skapa en sida med t.ex. Front Page (om du har det programmet!?).
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2005-12-28 klockan 13:00. |
![]() |
![]() |