Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-24, 14:40   #1
Affe
Tidigare TriQz

Reg.datum: Nov 2006
Standard M28 - Göteborgs Spårvägar

Jag vill ju toppa samma nivå som Ian och bear med deras byggen men ser ut som om jag kommer att misslyckas.

Jaja..., här kan ni följa mitt arbete med Göteborgs Spårvägar M28 som jag kommer att påbörja med tiden. Har även planer för en M29 och M25, dock så fokuserar jag på M28 till att börja med. När denna vagn kommer att släppas är för närvarande oklart men jag beräknar att den kommer att bli klar inom de kommande månaderna. Som ni vet, så har jag problem med att slutföra mitt arbete. Nu kommer jag att börja mitt arbete med omnejd, så ta upp er kikare och håll vakt!

För er som inte vet vad M28 är så är det en spårvagnstyp inom Göteborgs Spårvägar som byggdes runt 60- och 70- talet. De är för närvarande inte utgågnga men byts mot de nya M32, Sirio vagnarna.

Detta är mitt eget projekt och har inget att göra med det andra "Göteborgs Spårvägar Projekt"-et, för att förhindra ett litet förvirrande.

Bilden nedan som är en render inom gmax visar ett ungefär hur det kommer att se ut, dock så har jag kommit längre än vad det visas, lite lat för att ta en ny render.
Image_11-16-2009_01-07-00.JPG
Om ni undrar varför jag inte använder den andra tråden är för att jag inte riktigt var beredd på att påbörja detta, vilket jag nu har bestämt mig och den andra tråden kan låsas. Tack och adjö!

Affe besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-11-24, 16:21   #2
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

forsätt kämpa med den en helt klart fin början kan ajg säga och m28r komemr finnas kvar i minst 15 år till i trafik m29 i ca 20 år om man tror det man hör innom spårvägen. för att ersätta dem skulle kräva ny investering på ca 100-120 vagnar vilket det givetvis i sverige itne finns pengar till ...de nya m32r som levereras kommer inte ersätta m28 utan bara öka på vagn flottan.
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-24, 17:12   #3
GBGtram
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Smile Snyggt..

Bra byggt ja säger samma som Rac Hammer. Jag gillar de gamla vagnarna med och de låter ju bra att dom behåller m28 :an ett bra tag till å även M29 för de e ju hedliga Göteborgs vagnar.. ( Men måste tillägga att min favo vagn e solklart: M31 an!

Men ge inte upp...de liknar verkligen M25/M28/M29 an... .. när du e klar med M28 an så e de bra små detaljer du behöver göra om sen ifall du fixar M25 å M29 an vetô.... ( syftet: Du bygger nästan klar alla 3 när du bygger en modell) =)

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2009-11-24 klockan 22:20. Anledning: GBGskt stav fel hehe
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:39.