![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hur vill vi ha det med fordonsflottan på SVTTL? idag finns det en obegränsad tillgång på lok och vagnar. Det har framkommit ett intressant förslag som jag vill diskutera med er andra.
Förslaget är att SVTTL skall sluta att sälja lok och vagnar och fabriker köps in som producerar detta istället. T ex skulle en fabrik kunna tillverka 60-talsvagnar, en annan fabrik kan tillverka Ma-lok osv osv. En fabrik kan t ex producera för max 500.000:- i veckan (ett förslag). Om ett lok kostar 3 miljoner skulle det alltså ta 6 veckor att bygga loket. Detta innebär att operatörerna får beställa lok och vagnar och vänta på leverans. Man kan tänka sig att byggkostnaden för ett fordon fortfarande bestäms av SVTTL men att säljpriset kan bestämmas av fabriksägaren. Vad blir skillnaden på detta sätt? Jo tillgången och efterfrågan styr priser på ett annat sätt än idag. Man kan inte längre skriva ett mail och köpa ett helt tågset på 1 dag utan man får beställa (om de inte är byggda ännu) och vänta någon vecka innan trafiken kommer igång. Detta är fortfarande lösa tankar och jag vill ha kommentarer och funderingar kring detta tack. PS!!! Det ni kör med nu får ni naturligtvis ha kvar DS!!! M v h /Pursche www.svttl.se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
|
![]()
Låter som ett mycket bra förslag! Fast man kanske ska tala om i klartext hur mycket en fabrik kan producera... t ex
Rc 2 5.000.000kr 6 veckor Tanken från min sida var även att varje fabrik endast kan tillverka EN sak, t ex 80-talsvagnar. Vill man byta inriktning på vad som ska tillverkas får man bygga om fabriken för en mindre kostnad. Annars finns risk att alla köper fabriker för att täcka sina egna behov. ![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Nja, inte riktigt. Jag tycker att man borde få fordonen när man skickar in mailet (som vi gör idag). Men man beställer inte av dig utan av ett bolag som har en fabrik som t.ex tillverka 80-talare (Andreas förslag).
/Mohammad, VD på CT Inc. http://w1.500.telia.com/~u50025334/ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Remiss 4. Taket! | Pursche | Virtuella Tågbolag | 7 | 2004-07-24 19:47 |
Remiss 8. Slutdatum? | Pursche | Virtuella Tågbolag | 4 | 2004-07-13 17:02 |
Remiss 7. Nya kontrakt.... | Pursche | Virtuella Tågbolag | 5 | 2004-06-29 20:20 |
Remiss 1. Försäljning av bolaget? | Pursche | Virtuella Tågbolag | 2 | 2004-06-20 01:50 |
Remiss 5 Ändringar i kontrakten? | Pursche | Virtuella Tågbolag | 6 | 2004-06-14 06:23 |