![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej!
Har ibland svärande och gråtande konstaterat att jag bara kan backa med undofunktionen ett bestämt antal gånger. Mins inte exat antal just nu fast i bland så vill man backa tillbaka ganska långt. Kanske är detta bara en inställningsfråga i gmax?. Det kanske går att utöka minnet i undofunktion för det har väll med det att göra antar jag. Någon som har tips och kunnighet i detta? Hälsningar Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Lokkalle.
Enligt Fredrik tutorials. Guider om gmax del 2. sida 4. Så ska normalinställningen vara, så att man kan backa 20 steg. Detta ska tydligen gå att ändra till något annat, men var vet jag inte tyvärr. http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8742 Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har inte gmax framför mig men kom ihåg att ju fler steg man ställer in att man vill gå bakåt dessto mer RAM-minne behöver man.
Gör man större editeringar på ens modell är det bättre att trycka på spara knappen innan man gör något så att man kan gå tillbaka närsom helst. När jag byggde Z65an så sparade jag väldigt ofta vilket gjorde att det blev ca 50 st gmax-filer (som fick löpande nummer: z65_001 z65_002 och så vidare). ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Jodå Fredrik. Om det är något jag lärt av mina misstag i gmax så är det just att spara ofta. Den nya y7 ligger säkert i ett tiotal mappar med ett femtiotal sparningar i varje.
Fast ibland så skenar byggandet iväg när man känner sig extra inspirerad och så sitter man där rätt som det är med en stor pryl och så blir allt fel just som man kommer på att man glömt bort att spara. I en del cadprogr. kan man välja att ställa in autosparning i tidsintervaller. Någon sådan funktion har jag inte funnit i gmax. Kanske inte finns? OK. Man får ta det som det är och försöka komma ihåg att spara ofta. Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Andreas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
GmaxFråga om MechSmooth | LokKalle | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2005-01-21 14:59 |
GmaxFråga | LokKalle | 3D-design - Trainz | 0 | 2005-01-13 09:00 |
GmaxFråga Sammansl. av sektioner. | LokKalle | 3D-design - Trainz | 7 | 2004-10-28 00:01 |