![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
När kommer T4 utt till download. Bra gjort Lan och Marcus.
Senast redigerad av gp3119 den 2012-11-04 klockan 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Ser ju helt enkelt jätteläckert ut! Fantastiskt arbete Lan, som vanligt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ricktigt snyggt lan och marcus
![]() ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
När det gäller T4:an. att man hade inte igång tågvärmedelen i gång. där för tycker jag att man kan göra en Sv1 vagn som gick med t4 i persontågen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
sv1:an gick med för att motorn i b-änden var för svag för att värma upp hela tåget
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... som är att använda pantograffunktionen i Svenolovs STLMotorVehicle till att stänga motorluckor och få Åssbon att vingla runt gångbordet för att göra det var en utmaning men det gick. Åssbon akrobatiserar sig runt hela loket motsols och stänger alla luckor. Det tar sin rundliga tid för Å har väl halsat några Lyckholm innan. Men om man inte "fäller upp panton", som på T41 betyder stäng luckorna, så kan man inte starta loket (himla fiffigt, va? Tack Svenolov!). Att se Åssbon klättra runt på ytterkanten av gångbordet är en hissnande upplevelse, sen stänger han den sista luckan innifrån och kryper ihop brevid växellådan där han gömt en back Lyckholms Etta och där blir han sittande tills det är dags att öppna luckorna (dvs "fälla ned panton" då Åssbon gör samma resa medsols igen).
På gp3119s ständiga fråga när den kommer kan jag bara svar: "Jo ![]()
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Ska det vara så jävla svårt att vänta tills grejorna är klar, nu har du tjatat i varenada tråd som finns snart. ÄR DU TRÖGFATTAD, eller...............???? LÄGG NER TJATET.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|