![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
utmärkta bilder att göra tex av Bengan! Skulle man kunna få fatt på Grafittidåren så skulle jag binda fast honom på 1500 hk tvåtaktsdiesel och köra på maxkräm från Ystad till Haparanda och sen fråga om lusten är kvar att förstöra goda texturförlagor
![]() ![]() Jag blev plötsligt illamående intresserad av den treaxliga boggin som är av den unika typen A1'A, dvs löpaxeln mellan drivaxlarna och dessutom med mindre radie, sånt gillar jag för då får man göra löpaxeln som en egen boggi med mindre "animdist" och placerad mitt i drivboggin, kul ![]() Denna löpaxel placerades där för att loket skulle kunna användas på "svaga" spår. Kolossen vägde 84 ton och med tvåaxliga boggier skulle det ge en axellast på 21 ton (84/4=21) men med en lastupptagande löpaxel blir ju axellasten 14 ton (84/6=14) och då kan även klena banor befaras! Hittade dessutom inspelningar av orginalljudet till motorn, det är inga "soprantoner" direkt när 1500 hk 2-taktsdiesel drar på ![]() Nu har du lurat in mig i nåt jag inte tänkt mig, Günter2, men jag kan ju alltid "hämnas" genom att ge ut den som Payware ![]() Boggin på G, so far, kul att vara tillbaks i hemlandet efter Schweizutflykten!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |