![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Ja, jo efter Lerbäck är det tänkt att Ingelforsbanan ska ansluta till en huvudbana innan den når sista destinationen (Salån), precis som i Linköping där Stångådalsbanan går en stund på stambanan i Linköping.
![]() Jag fick inte med dessa förut! Men efter Lerbäck, när man ska åka söderut är det radioblock som gäller, mellan Lerbäck och Salån är det fjärrblockering (ca 1-2 mil) och från Ronna till Strandsholm (Som är slutstation i söder) är det Tåganmälan med manuellt styrda optiska signaler på respektive driftplats! ![]() Nedan, En beta-uppbyggning bara tills jag åkt med tåget på riktigt och placerat kamera längst fram för att dokumentera exakt uppsättning! ![]() Kisa Mor i väntan på avgång, hennes ATC system säger henne att tågmöte är på gång! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Snyggt! Men finns det ATC-balisers på radioblockstreckor? Detta ligger lite utanför mitt kunskapsområde...
![]()
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Sen är jag ganska säker på att det är placerat ATC baliser på driftplatserna innan ett tåg släpps ut på banan igen. Citerat trafikverksamheten System R Inskrivningen indelas i: • automatisk inskrivning som sker automatiskt vid färd mot en gräns till system R • manuell inskrivning som görs av tågklareraren i samverkan med fö- raren, vilket främst används när fordon befinner sig inne i system På driftplatserna är det tågklareraren som släpper ut tågen på sträckan, och denna sitter på ett fjärrställverk. Senast redigerad av granders den 2013-03-03 klockan 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Det ser jo väldig fint ut!
![]() Det enda som saknas nu är jo att någon kunde fixa till IC3/Y2:an så den körde mer realistisk. Jag tänker här på acceleration bl.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Såhär är läget, att denna IC3'a, av mig ommålad till Y2, är lite orealistisk ja. Men i samband med mitt projekt till Railworks där jag bygger Y2R/Y2K är tänkt att jag ska släppa en enklare version (Grafikmässigt) till MSTS som ändå beter sig bättre! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej allesammans! Idag tycker jag att jag hunnit väldigt mycket, för en gångs skull! Idag var även en av få dagar jag har väldigt bra inspiration och humöret på topp!
Bjuder på bilder på Salån, fortfarande i byggstadiet. Norr härifrån går stambanan med anslutning till större städer, Stockholm Umeå, söderut finner man anslutning till Malmö samt starten på Ingelforsbanan söderut! ![]() Då var det Salån C här då! ![]() Tänkt är att avgångar mot Ingelforsbanan går från Spår 4 då spår 3,2 och 1 används av intercity-tåg mot respektive storstad i Sverige! ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av granders den 2013-03-04 klockan 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Snyggt! Men häng upp lite kontaktledning också!
![]()