Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-03, 22:29   #1
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Ja, jo efter Lerbäck är det tänkt att Ingelforsbanan ska ansluta till en huvudbana innan den når sista destinationen (Salån), precis som i Linköping där Stångådalsbanan går en stund på stambanan i Linköping.

Jag fick inte med dessa förut! Men efter Lerbäck, när man ska åka söderut är det radioblock som gäller, mellan Lerbäck och Salån är det fjärrblockering (ca 1-2 mil) och från Ronna till Strandsholm (Som är slutstation i söder) är det Tåganmälan med manuellt styrda optiska signaler på respektive driftplats!

Nedan,
En beta-uppbyggning bara tills jag åkt med tåget på riktigt och placerat kamera längst fram för att dokumentera exakt uppsättning!



Kisa Mor i väntan på avgång, hennes ATC system säger henne att tågmöte är på gång!
granders besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 22:30   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
Standard

Snyggt! Men finns det ATC-balisers på radioblockstreckor? Detta ligger lite utanför mitt kunskapsområde...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 22:31   #3
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Snyggt! Men finns det ATC-balisers på radioblockstreckor? Detta ligger lite utanför mitt kunskapsområde...
Iallfall där det sker system-byte, som här där det går från system M till R
Sen är jag ganska säker på att det är placerat ATC baliser på driftplatserna innan ett tåg släpps ut på banan igen.

Citerat trafikverksamheten System R
Inskrivningen indelas i:

automatisk inskrivning som sker automatiskt vid färd mot en gräns
till system R

manuell inskrivning som görs av tågklareraren i samverkan med fö-
raren, vilket främst används när fordon befinner sig inne i system

På driftplatserna är det tågklareraren som släpper ut tågen på sträckan, och denna sitter på ett fjärrställverk.

Senast redigerad av granders den 2013-03-03 klockan 22:36.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 22:37   #4
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Det ser jo väldig fint ut!

Det enda som saknas nu är jo att någon kunde fixa till IC3/Y2:an så den körde mer realistisk. Jag tänker här på acceleration bl.a.
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 22:40   #5
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikban Visa inlägg
Det ser jo väldig fint ut!

Det enda som saknas nu är jo att någon kunde fixa till IC3/Y2:an så den körde mer realistisk. Jag tänker här på acceleration bl.a.
Tackar!

Såhär är läget, att denna IC3'a, av mig ommålad till Y2, är lite orealistisk ja. Men i samband med mitt projekt till Railworks där jag bygger Y2R/Y2K är tänkt att jag ska släppa en enklare version (Grafikmässigt) till MSTS som ändå beter sig bättre! Jag har mycket i tankarna jag!
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 15:00   #6
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Hej allesammans! Idag tycker jag att jag hunnit väldigt mycket, för en gångs skull! Idag var även en av få dagar jag har väldigt bra inspiration och humöret på topp!

Bjuder på bilder på Salån, fortfarande i byggstadiet. Norr härifrån går stambanan med anslutning till större städer, Stockholm Umeå, söderut finner man anslutning till Malmö samt starten på Ingelforsbanan söderut!

Då var det Salån C här då!

Tänkt är att avgångar mot Ingelforsbanan går från Spår 4 då spår 3,2 och 1 används av intercity-tåg mot respektive storstad i Sverige!




Senast redigerad av granders den 2013-03-04 klockan 15:01.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 15:02   #7
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
Standard

Snyggt! Men häng upp lite kontaktledning också!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009