![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... det känns väldigt meningslöst eftersom jag aldrig själv kan få det att fungera via propertyrutan. Så det får väl "rinna ut i sanden"
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Stockholm, Norrort
Inlägg: 265
|
![]()
Hej!
Väldigt snyggt! Angående skyltar kan man väl titta på M31 som du gjorde för några år sedan. Det systemet tyckte jag är bra.
__________________
Mvh RobertE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
|
![]() Citat:
Edit: Det annars "Reskinvänligare" alternativet skulle vara om man gör något i stil med att man väljer mellan att kryssa i 12 olika rutor och varje ruta gör en platta med numret 1-12 synligt.
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() Senast redigerad av legotrainzman den 2013-12-10 klockan 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
skönt att se linje 5 TORP
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Håller med, förlänger man ytterligare blir det väl "5 Partille Kyrkogård"
![]() Du kommer säkert ihåg när 5an gick till Bräcke, tror jag mig minnas ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... med vilka linjer som fanns på 1950-70-talen, och vilka färgerna var.
Har bestämt för mig att 1an var vit etta på svart botten och 2an var svart etta på vit(?) botten, men vilka ändstationer och linjestärckning rådde på den "gamla goda" tiden ![]() Om nån vet så hör gärna av er ![]() Har gjort en "dummyhytt" till släpvagnarna, som om man stiger in gör att man hamnar i konduktörsbåset där man kan sitta och låtsas klippa biljetter, rensa naglarna eller peta näsan eller vad man nu prioriterar. Man kan även Å-la sig runt i vagnen och "kolla" att även pasagerarna sköter sig ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Snyggt, och kul att se! Men ser ut som om konduktörsbåset sitter fel i höger-vagnen. Det ska sitta längst fram. Man flytta aldrig dörrarna till andra sidan på släpet, utan man vände bara stolarna, så släpet fick rulla "baklänges".
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Den slutade gå innan jag minns dock skall den linjen från Eketrägatan till Bräcke öppnas igen innan 2030 om allt går planenligt som en del i nya norra älvstrandens linje
![]() ![]() Senast redigerad av rac_hammer den 2013-12-11 klockan 06:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... så jag tar väl timeout tills jag får reda på lite mer
![]() Vagnsnummren har jag klart för mig M 1-63 och s 401-470. Men linjer, sträckning och ändstationer på 1950-60-talen har jag inte fått fram. En linjekarta från 1929 har jag, som väl stämmer för M5/S8 men knappast för Mustangerna. Linjefärgerna vet jag några (3,4,5,7,9) men behöver mer ![]() Vagnarna är i princip klara så när som på detta, och i detta skick förblir dom, parkerade vid Majornas vagnhall, tills jag får mer info och större lust att fortsätta. God jul, Gott Nytt år, Glad Påsk och Trevlig Midsommar:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
sedan lade jag märke till häromdagen när jag hamnade bakom en mustang på stan att de har stege bak vet ej hur länge de funnits men har för mig att de alltid fanns för att kunna sköta om bygeln på vagnen som på den här bilden
--> http://somparals.files.wordpress.com...pg?w=580&h=433 Senast redigerad av rac_hammer den 2013-12-19 klockan 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Jag har ett 10-tal bilder på både M23 och S27 och ingen har stege bak. Din bild visar en museievagn, så det blir ingen av säkerhetsskäl - tänk på alla stackars "bakåkare" som skulle klättra upp och köra hôvet i kontaktledningen
![]() I övrigt börjar vagnhallen bli så klar som jag önskar. Det som tillkommit är den kur som stod framför adm-delen samt ett stort gatstensplan att placera utanför portarna. Några bilder från mitt testbygge:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |