![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#28 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Har själv experimenterat med detta idag och kommit fram till några saker: *) Om man exporterar en simpel modell utan texturer via RubyTMix så får man en väldigt liten modell med få faces *) Om man exporterar en förhållandevis simpel modell med texturer via RubyTMix så får man en modell med absurt antal faces *) Om man exporterar en modell via Collada eller 3DS till Blender så får man en modell som har få faces. Men om jag exporterar till Collada får jag inte med några texturer, även om jag exporterar dem. Exporterar jag till 3DS så får jag med texturerna på modellen men UV mappningen verkar helt sjuk? Sen lyckas jag inte exportera modellen från Blender för då får jag detta fel: "21:56:57 ----- Exporter for Trainz - start ----- 21:56:57 collect and check exportable data Traceback (most recent call last): File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.66\scripts\addons\export rainz.py", line 1926, in execute result = start(self.properties.filepath, context) File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.66\scripts\addons\export rainz.py", line 1770, in start te.export() File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.66\scripts\addons\export rainz.py", line 1745, in export self.collect_data() File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.66\scripts\addons\export rainz.py", line 1648, in collect_data self.get_materials() File "D:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.66\scripts\addons\export rainz.py", line 1292, in get_materials for f in mesh.faces: AttributeError: 'Mesh' object has no attribute 'faces' location: <unknown location>:-1 location: <unknown location>:-1" Det har jag aldrig fått förut men något säger mig att mitt Blender inte gillar exporten från Sketchup. *) Exporterar man en modell från Sketchup och tar "options" och slår på dubbelsidiga faces så får man extremt många faces. Oavsett om denna är på eller av så kan jag ändå inte få Trainz exporten från Blender att funka sen - inte ens på en modell helt utan textur. Senast redigerad av spyfrog den 2014-08-25 klockan 22:17. |
|
![]() |
![]() |