![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Satan vad snyggt!
![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
![]()
Kan bara instämma till de förgående tallarna..
__________________
_____________________________ Sj Gp3119 f.d VGJ:s lok nr 29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
|
![]()
Äntligen har jag lyckats få in "bodyn" i Trainz. Har stulat med nitarna, gjort om dom 4 gånger, trasslat till det med filformaten på texturerna till trainz vilket resulterat i ett oändligt felsökande. Som vanligt så är ju felet det mest uppenbara och inte allt det andra man tror
![]() Så nu är det dax att ta i tu med bogierna, inte så komplicerad texturering men däremot är det ju animationselendet att ta i tu med. sexan_trainz.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Himla snyggt!!!
![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ja, det svävar än så länge på moln. men blir nog snart mer jordnära !?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Vänersborg
Inlägg: 603
|
![]()
Ser ju riktigt bra ut detta!!
__________________
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar. ![]() ![]() Edwin Bohm |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Snyggt jobbat med texturereringen! Kul att se ett första(?) svenskt alster med PBR, det ser lovande ut!
![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Kan man bygga boggier med PBR-texturer och vad vinner man i så fall på det ?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
|
![]()
Ja, man kan bygga boggier med PBR-texturering. Alla objekt: marktexturer, hus vagnar, splines etc. kan byggas med PBR-texturer.
Skall försöka förklara vad man vinner på att texturera med PBR-tekniken trots att jag är värdelös på att förklara saker och ting på ett begripligt sätt (skulle behöva Korvtigers enastående pedagogiska förmåga). PBR-tekniken bygger på att de olika materialen, metall, målade ytor, rost etc. påverkas på ett mer naturligt sätt av ljuset i "scenen". T.e.x. en svart yta på ett ånglok kan ju se grå ut i skarpt solsken men djupt svart i skugga. Hoppas beskrivningen ger lite klarhet i hur det fungerar. En annan bonus är ju att UV-unwrappingen och textureringen går betydligt snabbare och att man kan justera t.e.x. färger och reflektioner direkt i programmet (åtminstone i Blender som jag använder och har erfarenhet av) |
![]() |
![]() |