![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Rösta | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 40.00% |
Nej |
21 | 32.31% |
Nej, fast 15-årsgräns är ok |
18 | 27.69% |
Antal röster: 65. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Jag är mot en åldersgräns, men det argumentet köper jag inte alls. Då kan vi ju dra det till att legalisera heroin, med motiveringen att missbrukaren får skylla sig själv. Kan han inte hantera det så skulle han aldrig använt det.
![]() |
#32 | ||
STW-member
|
![]() Citat:
Citat:
Det är per definition ett missbruk att förtära sk energidrycker eftersom de inte ger någon energi. Det går lika bra att dricka vatten och om man tränat hårt - en salttablett.
![]() |
![]() |
#33 | ||
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() Citat:
Det passar bra om man exempelvis sitter och kör och börjar känna sig trött. Då kan en energidryck vara en bra tillfällig lösning tills du kommit hem. Därmed inte sagt att det är nyttigt, tvärtom! Att använda Red Bull eller dyl efter fysisk ansträngning låter ju inte riktigt helt lyckat. Vad är vitsen med det?
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2009-03-26 klockan 23:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
STW-member
|
![]() Citat:
Citat:
Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Senast redigerad av Janne den 2009-03-27 klockan 00:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag upprepar, äpple, banan och apelsin tillsammans är de bästa för kroppen och piggare på lång sikt.
Red Bull är bara skit, det tar kål på levern. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
STW-member
|
![]()
Kan bara hålla med.
![]() |
#37 |
Medlem
|
![]()
Janne, det är ju inte så att man bör förbjuda drycken eftersom den har sitt syfte för vissa personer med det behovet av energi som finns snabbt och enkelt i dessa drycker. Det med varningstexter skall ju innebära att folk tänker till och inte överdriver med konsumtionen, inte att avråda dem att köpa en burk. Det handlar som sagt om hanteringen, en varning för att överdriven konsumtion innebär större risker för psykiska besvär och i värsta fall plågor för hjärtat måste finnas tydligare på objekten för att påverka de som tror det är likvedant med Coca Cola.
Själv har jag aldrig överdrivit med energidrycker, jag köper max en burk vid behov. Vilket sker max en gång i månaden.
![]() |
![]() |
#38 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Tänk vad mycket skit "dagens ungdom" (hör dit jag själv också, dock inte till de som dricker sån här skit) är så kallat beroende av. Jag har druckigt Red Bull och liknande drycker vid ett flertal tillfällen, och ALDRIG känt mig det minsta uppiggad.
Red Bull och andra tillverkare drar enligt mig nytta av den överdrivna hets och stress som finns i dagens samhälle. Underförstått säger deras reklam "Nu behöver du som student inte ens äta mat längre! Drick bara en Red Bull så orkar du plugga ändå." Vad blir nästa steg? Ska man hoppa över sömnen också? Alla ska hinna med så himla mycket på kortast möjliga tid, utan att ta hänsyn till hur kroppen egentligen mår. Allt handlar om att må bra för stunden, och klara tentan eller vad det nu kan vara. Att dricka Red Bull för att bli pigg är som att plugga sista dagen för en tenta. Visst, man kanske klarar sig men om ett par dagar är kunskapen borta. Som ett flertal skribenter redan påpekat så är frukt och motion det enda rätta om man vill hålla sig pigg i det långa loppet. Inför åldersgräns, ingen behöver Red Bull ändå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#41 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jag använder Red Bull för att få en snabb kick i nån timme/timmar när jag ska plugga och är rätt trött. Sen äter jag mycket frukt också men som sagt hjälper det bara i det långa loppet..
![]() |
#42 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
STW-member
|
![]()
Effekten av Red Bull varar 15-20 minuter. Det finns inga undermedel.
![]() |
#44 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Det är vetenskapligt bevisat och allmänt känt, att socker ger dig snabb energi och att koffein stimulerar kroppen till att bli piggare. Sen är det möjligt att det ger en viss placeboeffekt utöver detta, men i grunden finns det en fysisk verkan.
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2009-03-27 klockan 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Äta äpple, bannan och apelsin är bättre, håller längre. |
|
![]() |