|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... inte så vanligt från mig med det berodde på Bengans texturförlagor, men nu får ju Ekan och Bengan chansen är arbeta "motströms" och skura ren 202 till en nyrenoverad 200!
![]() ![]() Mjau
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
Det ser helt otroligt snyggt ut! Verkligen uppfinningsrikt med panto funktionen!
__________________
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
|
Citat:
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... bevingade ord av gp3119
![]() Eftersom jag redan gjort en F5 var det inte så svårt att stuka till en Sv1, när dessutom Kenta skickade ritning och bilder:
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 903
|
Oj, vad man missat under en vecka man varit borta från Trainz! Ser kanon ut Lennart och Marcus!!
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
ser mycket bra ut till t4 med tågvärmevagnen? Och en sak till behövde inte göra en Sw1 jag ville bara fråga om du ville.? Sorry x3!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... att det intresserar mig varför man inte kunde satt in en kraftigare tågvärmegenerator i T4 från början??? T21 och T43, T44 drogs väl med liknande problem ???
SJs vinterproblem med frysande passagerare nu för tiden beror ju på andra, väl kända orsaker !?
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... blir det kanske med två vagnar? Bilden visar T4 + 2 Sv1or på väg att hämta ett tåg med australiska turister från "Outback" och dom är väldigt lättfrusna
Egentliga anledningen är att jag måste testa att bryggor,grindar och gaveldörrar fungerar. Dessutom finns nu en dieselmotor med generator i bakre halvan av vagnen (man ser den när resgodsdorrarna öpnas vid stationsuppehåll):
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
Det är bra med energi hos dig Lan!
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
|
|
|